Saturday, April 23, 2011

PML

Assalamualaikum...
Jom layan koleksi PML aku...inilah hasil sekembalinya aku dr kampung kelmarin.Sambil menyelam minum air.Niat utama balik kampung untuk menziarahi saudara meninggal..sesambil tu sempat jugalah aku menyelongkar almari lama mak2 sedara aku kat kg tu...apalagi dh ada.


Jom layan.cawan bunga padi





piring bunga cabai










piring daisy biru






piring yg paling lama, mak cakap ini adalah piring peninggalan datuknya(nenek aku lah tu)
dulu masa kecil mak aku dok ngan datuknya, tu yg dia ingat akan piring ni.Lepas nenek aku meninggal...piring ni sampai pula ke rumah datuk aku.




piring/pinggan ros hitam




piring/pinggan kekwa merah



Set Bunga Kangkung



ros hitam

Yang ni pula aku dpt dr simpanan emak, kiranya bolehlah lima hidang klu nak guna masa kenduri.


Klu sesiapa yg tahu nama piring(bunga) pada piring2 di atas beritahulah aku yerr......


















2 comments:

Idah said...

pinggan2 lama ni dulupun ada kat umah mak kita..selepas kakak kita kahwin dia ambik skt..kakak ni ambik sikit...hehe...saya pun tak tahu namanya..tapi memang barang antik laa..

ani said...

hi idah..tu la, saya dok cari nama2 bunga pd pinggan(piring)tu...klu dh dpt semua nanti saya edit..hihihi