Friday, July 1, 2011

Tumbuk jangan tak tumbuk

Ish3.....bini periksa kandungan telefone pun marah, ini mesti ada rahsia yg dia sembunyi.Kalau tak ada rahsia buat apa sampai boh penumbuk bini.Kalau dah tak mahu rahsia diketahui..lepas baca delete saja, bukan nak ajaq...tp nak bagi elok.Tak gitu????

Yang si isteri pun...sudah baca kandungan telefone si suami, letak semula sepertimana kita ambik tadi.Baru la tidak disyaki.Rasanya tidak menjadi kesalahan isteri tengok(baca)/jawab telefone suami, begitu juga suami.Dah nama pun perkongsian hidup.Takkan "itu2" je nak kongsi...yg lain tak boleh.Itu sudah salah namanya.Dan si suami pula kalau tidak ada apa2 rahsia, kesalahan buat apa nak marah2 kan????.Biasalah...kau nak tengok...tengok aje lah.

Kalau benda dah jadi macam GINI siapa yang nak dipersalahkan?masing-masing menuding jari, akhrinya anak2 juga yang menjadi mangsa.Satu nasihat....sebelum bertindak, berfikirlah 1000 kali.Kerana terlajak perahu boleh diundur...terlajak perbuatan...tanggung sendiri.

No comments: