Tuesday, May 3, 2011

Roti CANAI yang TERsangat SEDAP

Gambar Sekadar Hiasan

Assalamualaikum dan salam sejahtera



Dapat KAT FB...just nak share ngan kawan2 semua

Tiada niat mengganggu anda semua sedang bekerja sempena musim gaji awal & minggu bonus pasti ceria semua..

cuma saya ingin berkongsi apa yg saya lihat dengan mata kepala sendiri.

Kejadian Pertama: (Ia berlaku jumaat lepas)

Kebiasaannya wife akan sediakan sarapan & bekalan untuk anak2 ke sekolah seawal 4.30pagi. Oleh kerana di suatu pagi

Jumaat hujan renyai2 pula, sy bangun 5.15am dan bercadang nak beli roti telor & roti boom untuk sarapan & bekalan anak sekolah

saya ke kedai mamak 24jam "restoran _______ korner"

disebabkan cuaca sejuk, saya guna la toilet

sekadar hiasan


restoran tu..bila keluar toilet yg bersebelahan stor bawang tepung gandum susu

terdengar orang gelak2...saya pun menolak lah pintu papan plywood stor tu...alangkah terkejut saya 2 lelaki mamak ni sedang

memijak-mijak tepung bercampur telur dgn susu dalam sebuah besen aluminium berkaki ayam berkain sarong putih

(anda mungkin pernah tengok ASTRO macam mana anggur dipijak ramai di Francis untuk jadikan arak)

saya tegur " apa u bikin"

sorang tu boleh cakap melayu pelat 'esok pagi punya'

saya tanya lagi " itu untuk apa'

dia jawab 'roti canai'

saya pun blaa coz awal pagi tokeh dia xder...bila saya cerita pada kawan yg juga tuan punya kedai tomyam pandan indah..

kawan saya jawab 'yg pijak dengan kaki tu lah bangsa kita suka makan pagi-pagi siap minta banjir/tampal'

Aduan telah dibuat tetapi restoran tu masih beroperasi lagi maklum lah MPAJ milik siapa...sedangkan berpuluh-puluh rumah urut

disko pub tumbuh macam cendawan di Pandan Indah inikan kes tepung di uli dgn kaki...

No comments: