Wednesday, June 1, 2011

Bertuahnya DIA.....

Ermmm...bertuahnya diri apabila dipilih ALLAH untuk menerima taufik & hidayah dariNYA.
Bertuahkan insan2 ini?...Tak la saya katakan kita yang tak terpilih ni TAK BERTUAH, cumanya
insan2 yang terpilih LEBIH BERTUAH.

Hidayah nie...secara umum, membawa erti petunjuk dari ALLAH.Tanpa HIDAYAH, sudah pasti seseorang itu akan sesat jauh dari jalan kebenaran.Namun, tanpa taufik sia-sialah HIDAYAH yang di kurniakan.

Benda yang cukup mudah untuk kita renung2kan

1.Sembahyang, kita tau sembahyang tu wajib....tp cukup malas kita nak tunaikan

2.Baca Quran...tau tu mukjizat Rasul, x syoq aih baca Quran..baca majalah lagi syoq.

3.Aurat, kita tau pakai tudung tu wajib or tutup aurat tu wajib....asal kita nak juga tak pakai tudung...nak juga pakai baju ketat.Klu pakai tudung pun atas dada.Tak tutup pun dada.

Banyak lagi sebenarnya contoh yang boleh di ambil kira dalam kehidupan ni....sama2lah kita
muhasabah no.Nak ngomel2 lebih pun saya bukan ahlinya.Pakat2 search la kat google ka..apa ka yang boleh.

Sebenarnya nak SHARE yang ni.Layannn.

3 comments:

Encik MamaT said...

ye.. kadang kita yang sombong tanak ambil hidayah :) mari sama2 bermuhasabah diri

ani said...

betul MAMAT....teringat kat MAMAT langkawiFM

Nens Collection said...

sama2 kite cari hidayahNya..aminn