Photobucket

Monday, July 25, 2011

Klik2 hari ini-25/07/2011


Fitnah makan diri???

Oleh Muhd Izawan Baharin dan Sharifah Norfaezah Wan Ahmad Makki Mashor
am@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

KUALA LUMPUR: Angkara cinta lama kembali bertaut, seorang wanita sanggup memfitnah suaminya sebagai penyebab dia menghidap HIV ketika membuat tuntutan fasakh (bercerai) di mahkamah syariah.

Semuanya bermula apabila wanita berusia 26 tahun itu dikatakan bertemu semula bekas teman lelakinya menerusi laman sosial facebook dan kembali menjalin hubungan.

Bagi menguatkan hujah tuntutan fasakhnya, dia mereka cerita kononnya si suami menyebarkan HIV kepadanya.

Bagaimanapun, alasan itu umpama ‘senjata makan tuan’ apabila pemeriksaan perubatan mendapati si suami yang berusia 27 tahun itu bebas daripada sebarang penyakit berbahaya, sekali gus membawa kepada pembongkaran wanita terbabit dijangkiti HIV kerana melakukan hubungan seks dengan bekas teman lelakinya.


Pengerusi Sukarelawan Peguam Untuk Semua (SukaGuam), Datuk Khairul Anwar Rahmat berkata, suami wanita terbabit merujuk kepada SukaGuam minggu lalu bagi mendapatkan pembelaan selepas difitnah isterinya.




‘Tolong jangan kaitkan saya dengan Shahir lagi’


E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

BUTTERWORTH: “Tolonglah jangan kaitkan dengan saya, dia mungkin ada hal peribadinya sendiri dan saya tidak tahu mengenainya,” jelas pelakon popular, Rozita Che Wan mengenai dakwaan penyanyi, Shahir yang menghilangkan diri.

Shahir Zawawi, juara Akademi Fantasia musim kelapan atau lebih dikenali sebagai Shahir AF kini dikatakan berada di kediaman keluarganya di Kampar, Perak, hingga menyebabkan syarikat pengurusannya gagal menghubunginya.


Selain dakwaan penyanyi berkenaan tidak sihat, ada juga yang mendakwa penyanyi yang popular dengan lagu ‘Kebahagiaan Dalam Perpisahan’ itu, bertindak demikian berikutan putus cinta dengan Rozita.

Shahir sebelum ini dikatakan ‘mesra’ dengan aktres berstatus ibu tunggal terbabit hingga tercetus kontroversi antara pasangan itu berikutan pengakuan aktres berkenaan dia sedang bercinta dengan penyanyi popular itu.


Rozita berkata, dia kini semakin rimas dengan isu mengenai hubungan cintanya itu.


Dia juga semakin jelak untuk membicarakan hubungannya dengan lelaki yang sering disalahertikan sesetengah pihak yang dakwanya sengaja cuba disensasikan.

Rozita yang kini bergelar usahawan berkata, dia kini sibuk dengan jadual seninya berharap agar pihak tertentu sengaja mengada-adakan cerita yang tidak betul antaranya dengan Shahir.


“Apa boleh saya katakan semua itu tidak betul. Jangan cuba buat spekulasi kerana apa diperkatakan itu tidak benar.


“Adakah orang yang buat dakwaan itu benar-benar lihat dan bertemu dengan Shahir sendiri hingga boleh timbul cerita seperti ini.


“Saya berasa tidak elok buat cerita tidak betul pasal orang lain tanpa dapat kita tentukan kesahihan ceritanya,” katanya ketika dihubungi, semalam.


Menurutnya, dia hanya boleh katakan keadaan Shahir tidak seperti yang digambarkan pihak tidak bertanggungjawab itu.


Ketika ditanya bila kali terakhir dia berhubung dengan penyanyi berkenaan, Rozita enggan mengulas lanjut mengenainya.

2 comments:

ucubakery said...

ani....
selamat pagi..

Kakzakie Purvit said...

Selagi tidak kembali kepada fitrah yg Al-Quran dan hadith mesti dijadikan pegangan selagi itu perkara sebegini akan terus terjadi...