Thursday, July 7, 2011

Cucur Udang

Petang2 kalau pekena cucoq udang pun best juga...ermmmm, tp dh tinggal gambar jer..hasilnya sudah masuk dalam perut.Cucoq udang Ani memang gini...kosong jerr.Tak ada nak letak taugeh, daun sup or daun bawang dan bla2.Cik abg dah pesan...kalau buat cucoq udang jgn dok bubuh daun-daun.Tak kisah la no...kosong pun kosong la.Tp jgn tak tau....ani letak juga sikit daun kucai.Bahan Cucur
*Tepung gandum secukupnya
*Sedikit tepung beras
*Udang
*Kucai
*Sedikit garam
*Soda bikarbonat (ani guna yis)
*sedikit serbuk kunyit
*1 biji bawang besar (dihiris)
*Air(secukupnya)
*Minyak untuk menggoreng

Cara Ani
*Campurkan kesemua bahan, gaul sebati,kalau keras boleh tambah sedikit air dan kalau lembik tambah la sedikit tepung.
*Panaskan minyak didalam kuali.Sendukkan atau jemput dan goreng hingga kekuningan.Cucur boleh la di potong kecil.Sedap di makan/cicah bersama sos.

**Kalau nak lebih meriah boleh juga di tambah taugeh, daun bawang, daun sup, dan cili merah/besar.(orang kedah panggei cabai besaq).Ini cara ani..jgn marahhhhhh.

6 comments:

kakchik@ella said...

KC pun suka cucur udang yg 'plain' camni. Byk sgt bahan .. pening. Hihi.

ani said...

kak chik:1 spesis ngan cik abg la...dia cukup tak suka kalau ani letak pelbagai.nak plain ja.

Idah said...

bestnya...lagi sedap yg rangup tu. Kalau pandai buat sos dia lagi syokkk

Idah said...

bestnya...lagi sedap yg rangup tu. Kalau pandai buat sos dia lagi syokkk

A-L HAQIM said...

Bantuan Diperlukan..boleh??
minat tak..contest jom join
1st time seumor idop buat ni..
http://1malaysia-cybershot.blogspot.com/2011/07/rm-contest-snap-shot-bloggers-contest.html

Sury said...

wah boleh tahan cucur udang nie...bilalah boleh rasa ani buat