Wednesday, July 13, 2011

Senyum la sikit

Dari mana nak memulakan cerita ni?....ermmm, tapi minda dok berkobar-kobar juga nak menulis perihal ini.Cuma bagaimana nak memulakan cerita dan meneruskan cerita.Payah juga no?

Beginilah kut...kalau orang senyum kat kita, balaslah balik senyuman dia tu...kesian.Lagipun dia bukan buat apa2 pada kita cuma senyum ja.Senyum la balik.Tak kan tu pun tak boleh kut???Lawa sangatkah kita sampai tak boleh nak balas senyuman orang tu??? atau huduh sangatkah orang yg senyum pada kita sebentar tadi sampai kita tak boleh nak membalas senyum dia.

Ni mesti ada yg tertanya-tanya(ada ker org nak tanya?) kenapa tiba-tiba bawa keluaq topik ni pula?..begini, nak p beli makan tadi (lunch).Jumpa la seseorang bersebelahan opis aku ni...dah kita ni ingat jiran sebelah..ukir la senyuman yg tak berapa nak manis ni (sebab aku memang tak manis).Orang buat-buat tak tau saja.Macam tak hadir manusia pun di sebelah/tepi kiri/kanan dia.Allah sedihnya.

Kang kalau kita tak senyum orang kata.."dah la huduh..nak senyum pun payah, tak padan ngan rupa".Dah senyum..orang buat-buat tak nampak pun.Dah tu macam mana????????? lekas bagi jawapan.(ada ka org nak bg jawapan).

Bukan apa..nak bagi elok.Senyum tu bukankah satu sedekah?dah tak mampu nak sedekah wang ringgit..sedekah ja senyuman.tak rugi pun.Malahan free saja pahalanya.Bukan kena dok lukis ka..tulis ka..bank-in senyuman tu.Ukir saja.Takkan urat senyum dah tak dak dekat diri kita kut.

Sessi luahan perasaan la pula.Oh tidak...ini hanya pandangan dan juga untuk mengingatkan diri aku sendiri.Tambahkan manis dalam senyuman..kurangkan manis dalam minuman/makanan.Tak kan la pula kut kerana senyum lebih manis boleh dapat penyakit kencing manis?..hihih


2 comments:

Ucu Faridah said...

salam ani...
akak paling menyampah kalau dapt jumpa org mcm tu...kekadang tu kita ni dah la senyum sampai keteling dia boleh buat2 tak tahu.....tp paling2 x best memang kena nampak orang tu tiap2 hari..heeei gerammmmmm betulla...(ini pun kes nak melepaskn tension mcm ani..)

ani said...

ucu:terima kasih kerana memahami